شهردار تهران خبر داد:از دارآباد تا حرم امام(ره) بدون چراغ قرمز

قالیباف با تاکید بر اینکه اولویت در اجرای طرح از دماوند تا پیروزی به سمت جنوب است تصریح کرد:انتظار داریم در 20 ماه آینده اگر کسی از دار آباد راه افتاد مستقیم و بدون یک چراغ قرمز تا حرم امام بیاید

شهردار تهران گفت: « در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر به جنوب تهران، در نظر داریم عملیات اجرایی ساخت اتوبان امام علی را که 18 تا 20 سال است بحث انجام آن مطرح شده، به سرانجام برسانیم.»

"محمد باقر قالیباف" در مراسم گشایش عملیات اجرایی پروژه تونل سازی خط 6 مترو تهران با بیان اینکه ما مسئولان شرف خودمان را در گرو خدمت به مردم می‌دانیم تصریح کرد: «امروز نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام ولایی است و هر مدیری باید تلاش کند جوانان و مردم را به دین اسلام و اهل بیت نزدیک تر و وفادارتر کند.»


او ادامه داد: «امروز قدرت و مسئولیت در اختیار ماست و وقت حرف زدن نیست بلکه با کارهایمان، به صورت عملی، جوانان را به سمت دفاع از انقلاب تشویق کنیم.»


شهردار تهران افزود: «اگر امروز خط 6 مترو از جنوبی ترین نقطه تهران آغاز می شود به دلیل تعهد ما به جنوب شهرنشینان است.»


قالیباف خاطرنشان کرد: «این امکان وجود داشت که خط 6 از منطقه 2 یا 5 آغاز شود اما تاکید ما در عملیات عمرانی و سرویس دهی به شهروندان در جنوب شهر است.»


به گفته وی، این خط تنها خطی نیست که از جنوب شهر آغاز می شود بلکه خط 3 نیز از سمت آزادگان و اتوبان ساوه آغاز شده و به شهرک شهید محلاتی در شمال شرق ختم می‌شود.


شهردار تهران با بیان اینکه پیشرفت بایستی با عدالت و کرامت توام باشد تاکید کرد: «تلاش ما مدیران این است که با اقداماتمان بین مردم اعتماد سازی کنیم.»


قالیباف در مورد پروژه اتوبان امام علی توضیح داد: «این عملیات کاری سخت و پیچیده است زیرا نزدیک به 5 هزار پلاک در مسیر آن قرار دارد و اگر بودجه آن هم باشد، بحث رضایت گرفتن و بحث‌های حقوقی و مالی کاری بسیار سخت است.»


او تصریح کرد: «مجموعه شهرداری مصمم است که این اقدام را هر طور که هست اجرایی کند.»


شهردار تهران افزود: «از تقاطع پیروزی به سمت جنوب تا خاوران و بعثت و از مسیر دولت آباد تا شهید آوینی و از شهید آوینی تا حرم امام (ره) سه مرحله‌ای است که در این پروژه انجام خواهد شد.»


قالیباف با تاکید بر اینکه اولویت در اجرای طرح از دماوند تا پیروزی به سمت جنوب است تصریح کرد:«انتظار داریم در 20 ماه آینده اگر کسی از دار آباد راه افتاد مستقیم و بدون یک چراغ قرمز تا حرم امام بیاید.»


او ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال و نهایت تا فروردین سال آینده بتوان فاز یک پروژه را از پیروزی تا میدان شهید محلاتی در منطقه 14 به بهره‌برداری رساند.


شهردار تهران با تاکید بر توان فعلی فنی و عمرانی شهرداری تهران تاکید کرد: «همه تجهیزاتی که هم‌اکنون برای عملیات عمرانی وجود دارد در سه سال اخیر وارد شده است.»


قالیباف ادامه داد: «روزی در تهران در سال تنها 5/2 کیلومتر مترو می ساختند در حالیکه امروز من متعهد می شوم که اگر اعتبار باشد سالی 50 کیلومتر در تهران تونل ساخته می‌شود چون ساخت تونل تجربه و تعهد می خواهد نه زمان.»


او تصریح کرد: «با همین دستگاه‌ها نیز هم‌اکنون بین 10 تا 15 کیلومتر مترو می‌سازیم و دستگاه‌های TBM ما قادرند روزی 15 تا 20 متر تونل آماده ریل گذاری را تحویل ما دهند.»


او متذکر شد: «با شعار و جنجال و جنگ سیاسی نمی شود مشکل مردم را رفع کرد و مردم برای رفع مشکلات شهری‌شان به همت مدیران نیاز دارند.»


با تمام بی‌مهری‌ها به کار خود ادامه می‌دهیم

مدیر عامل شرکت مترو نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه این منطقه جنوبی ترین منطقه تهران را به شمال غرب تهران متصل می کند افزود: «این خط از جنوب شرق منطقه دولت آباد به طول 31 کیلومتر و با 27 ایستگاه ساخته می‌شود.»

به گفته "هابیل درویش"، فاز نخست خط 6 مترو تا سال 92 به بهره‌برداری و از کیانشهر،ایستگاه 17 شهریور، میدان خراسان، میدان شهدا، میدان امام حسین عبور کرده و در میدان سپاه به پایان می‌رسد.


درویش تصریح کرد: «همچنین توسعه خط 6 به سمت شهر ری نیز در دست طراحی است تا جنوب شهر نیز بتواند از این وسیله نقلیه عمومی به طور کامل بهره‌مند شود.»


او با بیان اینکه در عملیات ساخت این پروژه از دستگاه TBM که به طور اتوماتیک تونل می سازد استفاده شده است تصریح کرد: «بدون شک می گویم که اگر به کارگیری 4 دستگاه TBM به طور همزمان در یک شهر بی نظیر نباشد کم نظیر است،این در حالی است که اکنون در تهران 4 دستگاه TBM همزمان به کار ساخت تونل مشغول است.»


درویش ادامه داد: «هم اکنون سالی 20 کیلومتر خط تونل با این دستگاه‌ها ساخته می شود که البته این به جز 15 کیلومتری است که ما به صورت کارهای دستی و سنتی آن را بهره‌برداری می‌رسانیم.»


او افزود: «زمانی برای ساخت یک پل ده متری در کشور مجبور بودیم از مشاورین غیر ایرانی استفاده کنیم اما امروز ساختمان و سویل در کل تهران 100 درصد بومی است و به دست پیمانکاران داخلی انجام می شود.»


او با بیان اینکه 50 درصد تجهیزات ما در عملیات های عمرانی شهری ایرانی است تصریح کرد:« 150 کارگاه عمرانی در شهر تهران به‌رغم همه بی مهری ها به مدیریت شهری مشغول به کار است و با تمام مشکلات به طور تمام وقت مشغول عملیات عمرانی است.»

 

منبع:  ایلنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا